Juzt als werkgever in beweging!

15-jun-2017

De transitie in combinatie met een aantrekkende arbeidsmarkt zorgt voor een groter verloop in personeel, zowel gedwongen als vrijwillig. Nieuwe invloeden en impulsen van buitenaf werpen een ander licht op Juzt en tevens op haar aanpak in arbeidsmarktcommunicatie.  Het werven en selecteren van nieuwe professionals in een aantrekkende arbeidsmarkt vraagt een innovatieve aanpak waarin ook duidelijk wordt gemaakt wie Juzt is als werkgever. Dit brengen we onder jullie aandacht middels twee interviews.

Wie is Juzt door de ogen van een vertrekkende medewerker?
Aan het woord: Sylvia Reijnart, assistent-controller, afdeling Finance, 45 jaar

Sylvia, hoe zag je loopbaan bij Juzt er uit?
Ik heb ongeveer 12 jaar bij Juzt en haar rechtsvoorgangers gewerkt. Begonnen bij de Zuidwester als administrateur, een kort uitstapje gemaakt naar de gemeente Breda maar weer naar Tender gegaan in de rol van assistent-controller.

Waarom heb je destijds gesolliciteerd?
De inhoud van de functie, maar de tweede keer speelde zeker ook de branche en de organisatie zelf mee. Werken in de zorg geeft voor mij een gezonde balans tussen werk en privé. Ik kwam bij Tender goed door de sollicitatie procedure heen dankzij de positieve referenties vanuit de Zuidwester.

Hoe kijk je terug op je loopbaan bij Juzt en wat heeft het je gebracht?
Ik heb ontzettend veel geleerd, maar vooral het omgaan met veranderingen. Waar ik vroeger nog wel eens schrok van een verandering of implementatie, draai ik daar nu mijn hand niet meer voor om. Door alle fusies, veranderingsprocessen en omzettingen van systemen ben ik erg flexibel geworden.

Waarom ga je weg bij Juzt?
Ik vind het wel tijd geworden om weg te gaan, 12 jaar is genoeg geweest. Wil mijn loopbaan ergens anders voort gaan zetten, nu ik 45 ben.

Wat vind je van Juzt als werkgever en wat zou je graag anders zien?
Ik heb altijd in een leuk team gewerkt, met fijne collega’s waarin we veel voor elkaar doen en deden. Juzt als werkgever mag zeker wat doen aan een heldere en duidelijke communicatie. In de drukte van de afgelopen tijd is de balans tussen werk en privé soms wel in het gedrang bij medewerkers, dat vind ik ook wel een aandachtspunt.

Wat ga je na Juzt doen en wat hoop je daarin te vinden?
Ik ga beginnen als controller bij een onderdeel van het Amphia Ziekenhuis, het Medisch Specialistisch Bedrijf waar de externe medische specialisten worden ondergebracht. Bij dit onderdeel werk ik in een klein team. Ik ga de volledige administratie goed op poten zetten met rapportage systemen en goede managementinformatie. Deze uitdaging trekt me aan en ik hoop me hier verder te ontwikkelen.

Wie is Juzt door de ogen van een startende medewerker?
Aan het woord: Marloes Rombouts, 25 jaar, Pedagogisch Medewerker B

Wat ga je doen bij Juzt en per wanneer?
Ik ben 15 maart begonnen op het MKD in Breda bij behandelgroep de Kikkers. Ik heb een tijdelijk contract gekregen voor minimaal 8 uur per week. Hiervoor heb ik twee jaar stage op het MKD te Oosterhout gelopen, wat me heel goed is bevallen.

Waarom heb je gesolliciteerd bij Juzt?
Ik werd getipt en gevraagd te solliciteren door een collega, Marian Martens. Tot voor kort werkte ik voor een commerciële kinderopvangorganisatie, wat mij niet beviel. Hier staan mensen aan het roer die niets met kinderen hebben. Daar kan ik niet achter staan en ik kon me daar bovendien ook niet ontwikkelen. De reguliere kinderopvang is niets voor mij. Ik miste de doelgroep van de kinderen bij Juzt. Dit werk is waar ik voor warmloop en waar ik me voor wil inzetten.

Wat heb je voor beeld van Juzt als werkgever?
De transitie geeft veel onrust voor medewerkers, heb ik gemerkt. De afspiegeling, de communicatie en timing die hierbij werd gehanteerd, is voor verbetering vatbaar. Positief typerend voor Juzt vind ik dat er veel wordt meegedacht als het gaat om werktijden en de combinatie van privé en werk.

Wat denk je dat Juzt je gaat brengen (in de meest brede zin van het woord)?
Er is veel mogelijk op het gebied van professionalisering. De collega’s uit Breda en Oosterhout omarmen mijn (nieuwe) ideeën en staan hier voor open. Ook kan ik mijn talenten goed inzetten. Een, voorbeeld is dat ik door mijn goede kennis van de Engelse taal veel mag werken met Engelstalige cliënten.

Wat vind je belangrijk in je werk?
Ik vind het belangrijk om toegevoegde waarde in mijn werk te kunnen leveren. Ik wil graag een bijdrage leveren bij deze zware doelgroep. Ik merk dat het huidige onderwijs niet altijd passend is en wil meer aandacht geven aan de kinderen, goed met ze in gesprek gaan geeft me voldoening. Ik hoop dat ik langer bij Juzt kan blijven.

Wanneer vind je een organisatie een goede werkgever?
Er zijn twee zaken die voor mij van essentieel belang zijn bij een werkgever:

  • Met collega’s of leidinggevenden kunnen overleggen over de inhoud van je werk.
  • Merken dat je leidinggevende oog heeft voor jouw welzijn en die van het kind.

Ik moet me kunnen ontwikkelen, dit is door alle veranderingen in de jeugdzorg ook noodzakelijk.

Dit hoop ik bij Juzt te kunnen gaan doen!

Check onze website http://www.juzt.nl/bij-ons-werken/ voor onze vacatures! Ook voor  vrijwilligerswerk of voor stages kun je op deze pagina terecht.